Thursday, January 5

NOTA DIRI 2 : HIDUP PERLU BERSYUKUR BUKAN MERUNGUT

PERHATIAN : Segala dialog dalam cerita ini hanyalah rekaan semata-mata, tiada kena-mengena dengan mana-mana kenalan saya mahupun rakan-rakan kampus di sekeliling. Seandainya secara kebetulannya sama, mungkin rakan-rakan boleh mengambil pengajaran daripada cerita rekaan ini. Mohon maaf terlebih dahulu. Moga peroleh manfaat! ;)


Suatu hari di sebuah kampus;


Hek eleh!! Hujan plak! Aku baru je jemur baju kat luar..
Tu la pasal! Banyak kot baju aku kat ampaian. baru je jemur tadi. dah hujan pulak! Masalah betol la! Ish!~


Dah 2-3 hari hujan, camne baju nak kering.. pastu aktiviti harian pun terbantut.
Tu la pasal! asyik hujan je.. susah ar camni.. aku baru je cadang nak main bola petang ni.
Same ar dengan aku. baru je cadang nak lepak-lepak kat Warta. bengang wo!


2 minggu kemudian.. kawasan sekitar kampus tersebut dilaporkan mengalami kemarau. Air di empangan yang membekalkan air ke kawasan sekitar kekeringan..


Jemmm!! Tak de air!! Macam mana nak mandi?? Jap lagi ada kelas nih!
Haduhh... susah ar camni, takkan nak gi kelas tak mandi kot?? 
Airr!! Mana kau airr!!


-Tamat-

Ezuan : Tepuk dada. tanya taqwa :)


Hidup perlu bersyukur, bukan merungut

No comments:

Post a Comment

back to top